استفاده از کریستال 16 مگاهرتز برای میکرو STM32F103 در نرم افزار Cube

اغلب ما مدارهای خود را هر روز کوچکتر می کنیم. گاهی خودمان هم نمی دانیم چرا!!!  اما این رویه علتهای مختلفی دارد که بعضی از آنها در کیفیت محصول ما موثرند.

کاهش هزینه فیبر و مس و قلع، سادگی و کم هزینه شدن حمل و نقل، جاشدن در آپارتمان و خودرو و جیب و ... همگی از مزایای کوچک شدن بردهای الکترونیکی است. اما مزیت مهم آن حساسیت کمتر به نویز الکترومغناطیسی محیط و تشعشع کمتر است. 

یکی از قطعات مهم  که دیر به ماراتن کوچک سازی راه یافت، کریستال است که کلاک میکروهای امروزی را تامین می کند. کریستالهای نسل قبل چه DIP چه SMD سایز بزرگی دارند. برای جایگزین کردن اینها لیون الکترونیک سعی کرده کریستال کوچکی انتخاب کند که در یک سایز مشخص همه رنج های ضروری را پوشش دهد. یعنی شما با یک فوت پرینت سرو کار خواهید داشت. در ضمن این کریستالها دو پین دارند. بر خلاف کریستالهای دیگر نسل جدید که 4 پین دارند. یعنی لحیم کاری آن نیز ساده تر است.

کسانی که از میکروکنترلرهای نسل جدید مثل STM32 ها استفاده می کنند می توانند از کریستال 4 تا 32 مگ استفاده کنند و با تغییر یک خط برنامه یا پارامتر در نرم افزار cube فرکانسهای داخلی را مشابه کریستال 8 مگ بسازند.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.