مزایای واردات قطعات الکترونیکی

در این روزگار یک متخصص باید مقداری از زمان خود را به مطالعه در مورد قطعات و تکنولوژی‌های جدید اختصاص دهد تا بتواند در حوزه تخصص خود مفید و بروز بماند. قطعات الکترونیک هم از این قائده مستثنی نیستند. هر طراح و مهندس الکترونیک باید در مورد قطعات و تکنولوژی‌های جدید مطالعه کند و با موارد مورد نیاز خود آشنا گردد. در صورت عدم آشنایی و استفاده از این قطعات ما توان رقابت با رقبای دیگر را نخواهیم داشت و از گردونه رقابت حذف خواهیم شد. به دلیل کوچک و سنتی بودن بازار قطعات الکترونیکی در ایران در صورتی که بخواهیم به این قطعات دسترسی داشته باشیم باید از گزینه واردات قطعات الکترونیک استفاده کنیم.

مزایا واردات قطعات الکترونیک

برای چه هدف‌هایی واردات قطعات اکترونیک انجام می‌دهیم

مهندسان و تولید کنندگان به دلایل مختلفی دست به واردات قطعات الکترونیک می‌زنند، ولی در کشور ما عمده‌ترین دلیل واردات قطعات الکترونیک، کمبود موجودی

 و یا نبودن آن قطعه در داخل کشور است. دلیل دیگر واردات قطعات الکترونیک ارزان‌تر تمام شدن واردات برخی قطعات در تیراژ بالا نسبت به تامین از بازار داخل است و دلیل آن می‌تواند درگیر نشدن سرمایه تامین کننده و نداشتن زمان خواب سرمایه باشد. اما دلایل دیگری هم می‌تواند دلیل واردات قطعات الکترونیک باشد، از جمله این دلایل می‌توان به دسترسی به قطعات جدید، کیفیت ثابت محصول تولیدی ما به دلیل تامین قطعه اورجینال از منابع معتبر و انتخاب قطعه به صورت اپتیموم اشاره کرد.

مقایسه تهیه قطعات از بازار داخل و واردات قطعات الکترونیک

ما در اینجا تهیه قطعات الکترونیک از بازار را با واردات قطعات  به لحاظ زمان، هزینه، کیفیت و تکرارپذیری مقایسه می‌کنیم.

از نظر زمان دسترسی گزینه تهیه از بازار بسیار سریعتر از پروسه واردات قطعات الکترونیک است، پس اگر زمان کافی نداریم ناچار به تهیه قطعات الکترونیک از بازار هستیم.

هزینه تهیه قطعات از بازار داخل در بیشتر مواقع کمتر از قیمت آن قطعات در حالت واردات است. و این به دلیل واردات آن قطعات در حجم بالا و استفاده از روش‌های حمل ارزانتر است. اما موارد خلاف این حالت هم کم نیستند. و معمولا واردات قطعات کم حجم و گران در تعداد بالا به صرفه تر از تهیه آن قطعات از بازار است.

کیفیت قطعات به نوع تهیه آن قطعات ربطی ندارد و ممکن است شما در هر دو حالت قطعات نامرغوب تهیه کنید، شما باید قطعات خود را از منابع معتبر تهیه کنید و حتما قطعاتی را انتخاب کنید که زمان تست و مرجوع کردن داشته باشند.

از نظر تکرارپذیری، گزینه واردات قطعات الکترونیک به مراتب بهتر از تهیه از بازار داخل است. بارها دیده شده که یک طراح یک برد را بر مبنای قطعات موجود در بازار طراحی کرده، اما پس از مدتی بعضی از آن قطعات در بازار داخل نایاب گردیده است.

نتیجه گیری

شما باید برای تهیه قطعات الکترونیک زمان  و برنامه ریزی داشته باشید و از فروشگاه قطعات الکترونیک مطمئن خرید کنید تا بتوانید قطعات مورد نیاز خود را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنید. معمولا همیشه تهیه یکسری از قطعات مصرفی و پر استفاده از بازار داخل بهصرفه تر است زیرا هم پایداری موجودی بالایی دارند و هم از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند ولی در مورد سایر قطعات باید با صرف وقت و استعلام قیمت گزینه مطلوب را پیدا کرد. همیشه سعی کنید از قطعات اورجینال استفاده کنید زیرا قطعات تقلبی ممکن است علاوه بر ضرر مالی به حیثیت حرفه‌ای شما خدشه وارد کند.

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.