معرفی کامل ماژول کنترلر اینورتر EGS002

ماژول egs002 یک برد کنترل ساده اینورتر تک فاز با خروجی سینوسی است و در ساخت آن از تراشه ASIC EG8010 به عنوان کنترلر و همچنین از دو عدد تراشه IR2110S به عنوان درایور ماسفت های پاور استفاده گردیده است. با استفاده از این ماژول می‌توان بدون نیاز به پروگرام کردن و برنامه نویسی یک اینورتر ساده بسازید.

ماژول egs002

 

ماژول egs002 دارای حفاظت در برابر اضافه یا کمبود ولتاژ، اضافه جریان و همچنین اضافه دما می‌باشد، همچنین این ماژول دارای یک نشانگر LED برای مشاهده وضعیت عملکرد و خطا بوده، بر روی این ماژول یک پورت برای اتصال نمایشگر تعبیه گردیده، که شما با اتصال نمایشگر به این ماژول امکان قرائت ولتاژ، جریان، دما و فرکانس خروجی را دارید.

کانفیگ کردن پارامتر‌ها در این برد توسط چندین جامپر انجام می‌پذیرد، به طور مثال فرکانس خروجی را می‌توان توسط یک جامپر انتخاب نمود (50/60HZ). از امکانات دیگر این درایور امکان راه اندازی به صورت سافت استارت می‌باشد. 

این برد مدل ارتقاء یافته EGS001 بوده و دارای پین بندی یکسان با آن است. عدم نیاز به برنامه ریزی توسط کاربر وهمچنین اضافه شدن قابلیت اتصال نمایشگر LCD به آن، کاربری این برد را بسیار ساده نمود. EG8010 یک تراشه کنترل کننده دیجیتال ماژول اینورتر سینوسی از نوع ASIC: application-specific integrated circuit)( است.

آسیک ها در اصطلاح به تراشه هایی گفته می‌شود، که برای کاربرد خاصی طراحی و ساخته می‌شوند و قابل برنامه ریزی مجدد نیستند و برای آن مصرف بهینه شده اند. برای داشتن بهترین بازدهی از قطعات، هنگام خرید قطعات الکترونیک و خرید ماسفت از اصل بودن قطعات مطمئن شوید.

 

شماتیک ماژول اینورتر سینوسی

 

از ماژول egs002 می‌توان در مبدل های توان دو مرحله ای DC-DC-AC و همچنین مبدل های توان تک مرحله ای DC-AC توان پایین که عمدتا برای افزایش ولتاژ استفاده می‌گردد استفاده نمود. EG8010 توان تولید موج سینوسی با فرکانس 50 یا 60 هرتز با دقت بالا و نویز و هارمونیک کم را داراست.

این تراشه بر پایه تکنولوژی CMOS ساخته شده و دارای بلوک های ژنراتور موج سینوسی، سافت استارت، کنترل فن، کنترل زمان مرده (این واحد با ایجاد یک فاصله زمانی کوتاه بین زمان خاموش شدن سوئییچ سمت بالا در پل H و روشن شدن سوئیچ سمت پایین باعث عدم آسیب به سوئیچ ها می‌گردد)، بلوک های حفاظتی، ارتباط سریال و ارتباط با نمایشگر LCD می‌باشد و ... می‌باشد.


لینک خرید ماژول egs002:

https://lionelectronic.ir/products/2513-EGS002

 

با تشکر بابت صرف وقت و توجه شما همراهان گرامی

لیون الکترونیک (وارد کننده و توزیع کننده قطعات الکترونیک)

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.