تستر اپ امپ (OPAMP TESTER) چیست؟

تستر اپ امپ چیست؟

اپ امپ‌ها قطعات پرکاربردی هستند که در مدارهای آنالوگ بیشترین کاربرد را دارند. حال برای اطمینان از صحت عملکرد این دستگاه‌ها می‌توان از قطعات دیگری به نام تستر آپ امپ استفاده کرد. این تسترها ۳ سوکت دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان عملکرد صحیح طیف وسیعی از آپ امپ‌ها را ارزیابی نمود.

 

بیشتر بخوانید: تقویت کننده عملیاتی یا آپ امپ به زبان ساده و کاربردهای آن


نحوه تست تستر اپ امپ

ولتاژ کاری دستگاه معمولا ۱۲ ولت است. برای تست آپ امپ ابتدا یک آداپتور را به دستگاه وصل می‌کنیم و سپس آپ امپ را در سوکت مخصوص خود قرار می‌دهیم. توجه داشته باشیم که هر آپ امپ با توجه به تعداد کانال خود چندین LED ممکن است داشته باشد. پس از اتصال آپ امپ به سوکت تستر، در صورتی که LED هر کانال به طور منظم و به صورت تکی یا همزمان چشمک می‌زند، به این معنی است که آن کانال مشکلی ندارد. در صورتی که هیچ یک از ال‌ای‌دی‌ها روشن نشوند یا به صورت ممتد روشن شوند، باید گفت که کانال مورد نظر سالم نبوده و با مشکل مواجه شده است.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم آپ امپ LM324 را روی سوکت ۱۴ پین قرار دهیم، تمامی ال‌ای‌دی‌های سبز رنگ باید با ریتمی مشخص شروع به چشمک زدن بکنند. این امر نشان دهنده عملکرد صحیح هر ۴ کانال آن می‌باشد.


تراشه‌های قابل تست

تراشه‌های ۸ پایه یک کاناله، دو کاناله و همچنین ۱۴ پایه ۴ کاناله همانند موارد زیر توسط تستر آپ امپ قابل تست هستند:
TL061-71-81
LM301
LM318
LM741
LM709
LF355
LF356
NE5534
TL062-72-82-287
MC1458
RC4558
LM358
LM393
TL064-74-84
LM324

قیمت تستر اپ امپ

قیمت تستر آپ امپ بسته به مدل دستگاه، مدل قطعاتی که می‌خواهید مورد تست قرار دهید و همچنین شرکت ارائه دهنده آن می‌تواند متغیر باشد؛ اما در حالت کلی میانگین قیمت تستر در بازه ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان قرار دارد. برای دریافت قیمت اپ امپ و خرید قطعات الکترونیک  میتوانید به با شماره 02166727708 تماس بگیرید.


جمع بندی

در این مطلب با کاربردهای تستر آپ امپ آشنا شدیم و دیدیم که چگونه می‌توان با این دستگاه عملکرد آپ امپ‌های مختلف را تست کرد. همچنین تراشه‌هایی که با این دستگاه قابل تست هستند را نام بردیم. اگر شما نیز نظر یا پیشنهادی در مورد قیمت تستر اپ امپ و سایر موارد مرتبط به این حوزه دارید، آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.