تفاوت ظاهری نوع اورجینال (Original) ترانزیستور IGBT FGL40N120NDTU

تفاوت ظاهری بین نوع اورجینال (Original)، کپی (Copy)  و های کپی (High Copy) ترانزیستور IGBT FGL40N120NDTU

ما در این مقاله سعی داریم به تفاوت های ظاهری نوع اورجینال و نوع غیر اورجینال این قطعه  بپردازیم، تا بتوانیم با مشاهده ظاهری قطعه، اصل و غیر اصل بودن آن را تشخیص دهیم. 

این  IGBT یک ترانزیستور قدرت با پارامتر ولتاژ کلتور امیتر (VCE) 1200 ولت و جریان کلکتور 64 آمپر  در دمای 25 درجه سانتی گراد می‌باشد. این قطعه توسط شرکت FAIRLCHILD Semiconductor تولید و عرضه میگردد. در سال 2016 میلادی شرکت ON Semiconductor شرکت FAIRCHILD را باخریدن آن تصاحب کرد و هم اکنون می توان قطعات تولیدی شرکت FAIRCHILD را در وبسایت  شرکت ON Semiconductor جستجو نمود.

ترانزیستور FGL40N120NDTU دارای چندین نوع محصول غیر اصل در بازار ایران است، که از این   انواع می توان به نوع کپی معمولی ( COPY) و نوع کپی با کیفیت بالا (High Copy) اشاره کرد. بدیهی است که حتی نوع کپی با کیفیت این محصول کیفیت نوع اصلی را ندارد. ولی این به معنای کار نکردن  قطعات غیر اورجینال نیست و بعضی از مصرف کنندگان با توجه به اختلاف  زیاد قیمت بین نوع کپی و نوع اورجینال از نوع کپی این قطعه در مدارات خود استفاده می کنند. در زمان نگارش این مقاله قیمت نوع اورجینال این قطعه حدود 80000 تومان و نوع کپی با کیفیت آن حدود 35000 تومان و نوع کپی آن حدود 25000 تومان می باشد.

در تصویر زیر تصویر این سه مدل قطعه را در کنار هم مشاهده می کنید.

 

15.jpg

با مشاهده تصویر فوق می توان به اختلاف فونت حروف، سایز فونت، سایز لوگوی سازنده، کیفیت حک حروف و مکان حروف بین این 3 مدل پی برد. اختلاف ظاهری دیگری که در بین این 3 قطعه مشاهده می شود در قسمت حروف برجسته ای است که در قسمت های دایره ای تو رفته در بدنه این  قطعات حک شده، و با فلش قرمز رنگ مشخص گردیده است، مشاهده می شود.

امیدواریم با نوشتن این مقاله توانسته باشیم کمکی هر چند ناچیز، درارتقای شناخت شما عزیزان درباره قطعات اصلی و تفاوت آن ها با قطعات غیر اصلی داشته باشیم.

تیم لیون الکترونیک.  

 

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.