معرفی اجمالی تراشه ساعت و تقویم DS1390U-33

 

 

DS1390U-33 یک تراشه زمان سنج (ساعت و تقویم) با رابط سریالSPI  است که توسط شرکت MAXIM تولید و روانه بازار گردیده. این تراشه دارای ولتاژ کاری 3.3 ولتی و پکیج SOPµ از نوع 10 پین است. این تراشه قابلیت زمان سنجی و تقویم را داراست و می تواند پارامتر های کاملی را در خود ثبت کند. پارا متر هایی همچون صدم ثانیه، ثانیه، دقیقه، ساعت، روز، ماه، سال، و همچنین این تراشه محاسبات مربوط به ماه های با روز های کمتر از 31 روز و سال های کبیسه  را تا پایان سال 2100 میلادی در درون خود جای داده . این تراشه می تواند در دو مد 12 ساعته با فرمت قبل از ظهر، بعد از ظهر و  فرمت 24 ساعته دیتا را در اختیار کاربر قرار دهد. در این تراشه قابلیت آشکار سازی یک زمان مشخص در طول شبانه روز قرار داده شده و کاربر میتواند از این قابلیت برای ایجاد یک آلارم استفاده نماید. و همچنین دارای قابلیت پایش اتوماتیک وضعیت تغذیه اصلی و سوییچ بر روی منبع پشتیبان در صورت قطع تغذیه اصلی را داراست.

در این تراشه یک پایه خروجی وجود دارد که میتوان از آن برای ایجاد وقفه دقیق بر روی یک میکرو کنترلر  و یا ایجاد یک موج مربعی یا فرکانس انتخابی از بین 4 حالت پیش بینی شده، استفاده نمود. برای کانفیگ کردن این تراشه باید از طریق رابط SPI اقدام نمود و رجیستر های آن را مقدار دهی نمود. و کانفیگ مورد نظر را بر روی این تراشه پیاده سازی کرد.

 

 

در این تراشه برای عمل زمان سنجی باید از یک کریستال کوارتز  استاندارد با فرکانس 32.768 KHz استفاده نمود. برای فراهم کردن منبع  ولتاژ بک آپ برای این تراشه می توان از باتری لیتیومی و یا سوپر خازن ها استفاده  نمود.

 

تیم لیون الکترونیک

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.