معرفی رگولاتور خطی RT9166A-33GX

 در این مقاله قصد داریم تا یک رگولاتور خطی جدید و کاربردی را برای شما به صورت اجمالی معرفی کنیم، که می‌تواند جایگزین مناسبی برای سری AMS1117 درطراحی‌ها و محصولات آینده شما باشد. مدل 3.3 ولتی این رگولاتور با توجه به خصوصیاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم، مناسب استفاده در قسمت تغذیه میکرو کنترلر ها می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: ساخت رگولاتور ولتاژ با ترانزیستور

شماتیک رگولاتور RT9166

 

خرید آی سی رگولاتور از فروشگاه قطعات الکترونیک در تهران (لیون الکترونیک)

سری RT9166  از محصولات شرکت RICHTEK از نوع رگولاتور‌های low dropout  که از تکنولوژی CMOS بهره می‌برد، و قابلیت پاسخ بسیار سریع به حالت های گذرا (Ultra-Fast Transient Response) را داراست.

از  جمله مزیت‌های این رگولاتور می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

- جریان مصرفی بسیار کم در حدود 220 میکرو آمپر

- توانایی جریان دهی تا 600 میلی آمپر

- دراپ ولتاژ کم در حدود 580 میلی ولت در حالت جریان دهی کامل

- حد اکثر ولتاژ ورودی 5.5 ولت

- پاسخ بسیار سریع به حالت های گذرای سیستم

- رگولاسیون خط و بار بسیار خوب

- دارای محافظت در مقابل اضافه بار

- دارای محافظت در مقابل حرارت

 

تصویر بلوک های داخلی رگولاتور RT9166

 

- بدون نیاز به خازن الکترولیت (دارای خروجی پایدار با استفاده از خازن سرامیکی)

- دارای پکیج کوچک SOT-89

- زمین بودن بدنه (TAB) در این رگولاتور (استفاده از پلیگان برد به عنوان هیت‌سینک و صرفه جویی در استفاده از فضای برد)

 

عدم نیاز به خازن‌های الکترولیت و همچنین پکیج کوچک و زمین بودن پایه هیت‌‌سینک این قطعه و همچنین دارا بودن مشخصات الکترونیکی خوب، این قطعه را مناسب استفاده در قسمت تغذیه میکرو‌های 3.3 ولتی در مدارات با طراحی جدید و همچنین مداراتی که دارای فشردگی بالا هستند، می‌نماید.

بیشتر بخوانید: رگولاتوژ ولتاژ چیست

نکاتی در جهت بهبود عملکرد قطعه:

- در هنگام طراحی سعی کنید تا حد امکان خازن ورودی و خروجی را به قطعه نزدیک کنید، و خازن را در مسیر جریان ورودی و خروجی به رگولاتور قرار دهید و هرگز از ترک فرعی و یا VIA برای اتصال خازن به پد ورودی و خروجی رگولاتور استفاده نکنید.

- مانند هر رگولاتور Low Dropout دیگر این رگولاتور هم نیاز به خازن دیکوپلینگ ورودی و خروجی دارد. برای عملکرد صحیح قطعه باید در انتخاب این خازن ها دقت نمود، برای خازن ورودی می‌توان از یک خازن سرامیکی Low  ESR با ظرفیت 1 میکروفاراد استفاده نمود، وهم چنین در صورت استفاده از خازن های با ESR بالاتر باید سعی شود از خازن های با ظرفیت بالاتری برای این کار استفاده شود، رعایت نکردن این مورد ممکن است منجر به عدم ثبات عملکرد قطعه گردد. و همچنین برای خازن خروجی می‌توان از یک خازن 1 میکروفارد سرامیکی با دی الکتریک نوع X5R یا X7R استفاده نمود، شما می‌توانید با استفاده از خازن های با ظرفیت بالاتر مقدار نویز خروجی را در رگولاتور کاهش دهید.


 خرید قطعه:

https://lionelectronic.ir/products/2300-RT9166A-33GX

 

 

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.